TEST – KIA XCeed 1.0 T-GDI EX Flow, BIHAMK auto


Treća generacija Kije Ceed predstavlja najzrelije i najopsežnije izdanje ovog modela u 14 godina postojanja. Pored standardnih verzija, Kia je jako mudro pronašla prostora da ugura izvedbu koja se ističe među ostalima i koja zadovoljava trenutne žudnje kupaca.

16.7.2020

Tržište crossovera na bazi kompakta već je vidjelo neke modele. Mercedes GLA, Volvo V40 Cross Country ili Infiniti Q30 paradiraju već neko vrijeme i to jako uspješno. Sva tri modela čak imaju i verzije s 4x4 pogonom, te proizvođači s tim žetve još više. Međutim, sva tri dolaze iz premium segmenta i koštaju daleko iznad ''narodnih'' modela, a nerijetko su skuplji i kao tri-četiri godine stari polovnjaci.


Sam protiv svih

Kako nije dostupan kod Fordovog uvoznika, od Focusa Active u hatchback izvedbi, kao jedinog ravnopravnog protivnika na našem tržištu, nema prijetnje. Tako da tamo gdje kupci plićih džepova mogu prići ili bar zagrebati po površini ove relativno mlade klase za sada nudi samo Kia XCeed. 

Koliko je novi Ceed iznova uzbudljiv, toliko je XCeed klasa za sebe. Zašto? Istraživanja pokazuju da 64% kupaca itekako u prvi plan stavlja dizajn eksterijera, a XCeed kao snajperist svojom pojavom puca u centar uzbuđenja kod kupaca. Vodeći se pomahnitalim trendom za (urbanim) crosover i SUV vozilima, iako rijetko napuštaju asfaltne podloge, kupci u povišenom položaju sjedenja i mišićavom podvozju vide psihološku sigurnost.  

 

Dakle, mali prstohvat čarolije i KIA u trenutku ima vođu čopora u Ceed porodici. 

 

Optički i prema dimenzijama XCeed je u poređenju sa običnim Ceedom napuhan u svim smjerovima i s njim dijeli tek prednja vrata, dok je sve ostalo novo i prilagođeno mišićavom i dinamičnom CUV stilu. Čak šta više, XCeed (dužina - 4,40m širina – 1,83m, visina – 1,50m, prtljažnik – 426 lit) se udobno smjestio između Ceeda (4,31m x 1,8m x 1,45m - 395 lit.) i Sportagea (4,49m x 1,86m, x 1,65m – 480 lit). U KIA-i su izgleda dobro pazili da se izbjegne interni kanibalizam. 


Navikli smo da su kompakti iznutra postali jako zahvalni. Prostorom XCeed nasljeđuje sve dobre strane Ceeda i pošto je veći od njega iznutra se čini komfornijim za četveročlanu ekipu putnika, te ima 31 litar zapreminski veći gepek, odnosno jedan od najvećih ako posmatramo Golf klasu. Šteta što marketinški privlačan element - djeljivi naslon zadnje klupe u odnosu 40:20:40, dolazi tek kod najopremljenije verzije EX Beat koja zbog ukupno bogatije opreme košta 3.000 KM više od recimo srednjeg i jako zahvalnog LX Flow paketa.

Crno-sivi tonovi su uvijek dobitna kombinacija, a enterijer zrači pročišćenim i jednostavnim oblicima. Sve je masivno poput samog karaktera auta, a pokrov prednje armature prošiven i obložen kožom s kojom cijela porodica Ceed pravi novi kvalitativni skok u odnosu na drugu generaciju.

 

Asfalt i kaljuža

Dvije su veličine točkova, 16 i 18 cola, a s većim točkovima auto ipak djeluje moćnije. Sa njima udaljenost od tla je viša za dodatna  44mm (ukupni klirens je 184 mm; sa 16-colnim točkovima – 172mm), a položaj sjedenja  viši za 37mm u odnosu na standardni Ceed.  Tretman u teretani prošlo je i podvozje (prednji hidraulični amortizeri i mekše opruge), a ugrađeni su i veći diskovi (320mm naprijed, 284mm nazad). 
Auto se u praksi vozi jako stabilno i dinamično na asfaltu, dok podignuti trbuh dobro dođe u šumi, na kaljuži i na makadamu gdje nema bojazni za zapinjanjem i struganjem. Ceed po defaultu nazad ima multilink osovinu koja donosi dodatnu suverenost u vožnji i  to se osjeti s prvim pređenim kilometrom. Ovjes nas je poprilično kupio. U praksi je granitno čvrst prema podlozi, ali ne i neudoban za putnike, niti najmanje bučan unatoč 18-colnim felgama i niskoprofilnim gumama. 

Novost kod XCeeda je drugačije podešena elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja upravlja s motorom servo upravljača. Ta promjena ovdje daje rezulatate u bržem početnom odazivu na pokrete volanom, te vozač može imati jednako brz odaziv i ništa veće naginjanje karoserije od standardnog Ceeda. Ne očekujte čuda, ali ovaj auto uzvraća pozitivnim manirima na cesti. 

 

Šta može mali motorić?

Htjeli mi pristati ili ne, ali rigorozni evropski standardi na temu ekologije, potpuno suprotni od recimo američkih (kao da ne dijelimo istu zemaljsku kuglu), tjeraju nas na odabir, ni manje ni više nego, malih motorčića.  Kia starta s trocilindarskim turbobenzincem od 120 KS. Krase ga kultivisan i dotjeran rad za jedan motor sa neparnim brojem cilindara. Ulazni je to motor kod XCeeda s kojim se korektno nosi i to je to, jer očekivanja treba svesti na realnu sliku. Ova izvedba je teža, gabitima masivnija i manje aerodinamičnija od običnog Ceeda, koji na račun čiste fizike vozaču obećava ugodnije brojke. 

Mali benzinac posjeduje i manji moment (172 Nm) od konkurencije, nešto gušće proračunat mjenjač (očekivali smo ispod, ali na 130 km/h vrti se iznad 3.000 o/m), a karakterom masivnijeg vozila očekivano na to odgovara i većom potrošnjom koja u gradu zna ići i na 9 litara, odnosno 6-7 litara na otvorenom. S jačim četverocilindarskim turbakom 1.4 T-GDI od 140 KS (2.000 KM skuplji od 1.0 T-GDI) bi dobili potrebnu snagu i bolje performanse, ali bi nas još veća potrošnja vjerovatno dodatno ohladila. S malenim 50-litarskim tankom benzinac gubi na autonomiji od onog što bi za jednog vozača naviknutog na benzinca bilo racionalno. Nije uopšte malo novaca, ali u suprotnom, ko ima da doplati 5.000 KM za dizel neka to i učini. Zašto? Zato što ovaj model vapi za još jednim faktorom - što većim (dizelskim) obrtnim momentom, te se ujedno osloni i na veću autonomiju. Uglavnom, kalkulator u ruke, teško je naći balans u ponudi motora. 

 

Manje konfekcijski

Suma-sumarum, XCeed nije tek trendovski dotjerani Ceed. Iskustvo sa mnoštvo crossovera prije natjeralo nas je na oprez i manja očekivanja. No, XCeed priča drugu priču. Njegov dopadljiv izgled, jako dobra završna obrada, praktičnost i dobre vozne osobine na svim podlogama iznenađuju koliko je ovaj auto u isto vrijeme atraktivan, praktičan i upotrebljiv. Ovaj podsegment nam je dodatno zanimljiv, jer nije eksploatisan kao recimo mali crossoveri poput Captura, P2008, Jukea i još 17 drugih, pa ćete s ovim modelom dobiti manje konfekcijski auto na cesti.

 

Upoznajte bolje XCeed.

Rezervišite test vožnju.

Pročitajte originalni članak. 

Sve Kompaktna SUV Sportski