Kia razvila VEX – robotski prsluk za lakši rad u proizvodnji

VEX prevazilazi kvalitet i mogućnosti ostalih robotskih prsluka – nudi veću potporu kod opterećenja, mobilnost, prilagodljivost i trajnost

18.9.2019

Kia, koja je dio automobilske grupacije Hyundai Motor Group, razvila je novi robotski prsluk VEX (Vest Exoskeleton) namijenjen radnicima u proizvodnji, koji puno sati provode s rukama iznad glave.

VEX poboljšava fizičku snagu radnika u proizvodnji oponašanjem pokreta ljudskih zglobova čime ljudima omogućava bolju potporu i mobilnost. Prsluk, bez ikakve baterije, kao prvi na svijetu koristi policentrične osovine – s potporom mišićima u više tačaka – s ciljem smanjenja umora i unapređenja učinkovitosti. Namijenjen je prvenstveno smanjenju opterećenja radnikovog vrata i leđa kada mora držati ruke iznad glave.

Novi robotski prsluk VEX je do 42% lakši od konkurentskih proizvoda
S težinom, koja je od 22 do 42 % manja od konkurentskih proizvoda se VEX nosi kao ruksak. Korisnik provuče ruke kroz trake na ramenima prsluka i nakon toga zategne kopče na prsima i oko pojasa. Leđni dio može se prilagoditi u dužinu do 18 cm, dok se stepen snage  može prilagođavati na čak šest različitih jačina – do 6,6 kgf (kilogram-force, kilogramska sila).

“VEX radnicima pruža veću potporu kod opterećenja, mobilnost i prilagodljivost kod rada iznad glave,” rekao je DongJin Hyun, vođa robotike u grupaciji, inače 5. najvećoj automobilskoj grupaciji na svijetu. “Radnici će itekako cijeniti lagodno nošenje VEX-a  i rad sa njim. Na novo razvijeni VEX je namijenjen radnicima u proizvodnji, čiji rad se prije svega obavlja iznad glave, npr. tokom rada na donjem dijelu vozila – kod namještanja kočionih i ispušnih cijevi. Razvoj robotskog pomoćnika VEX je rezultat 10-mjesečnog pilot programa u dvije američke fabrike grupacije. Test je bio vrlo uspješan, jer je radnicima olakšao rad i povećao produktivnost zbog čega su obje fabrike uključile sistem VEX u svojim proizvodnim pogonima. Grupacija trenutno postepeno uvodi VEX u fabrikama širom svijeta i očekuje komercijalnu upotrebu u drugim granama industrije do kraja ove godine.

Komercijalna upotreba robotskog pomagala za rad u čučećem položaju
Grupacija Hyundai-Kia je, kao dio svojih planova razvoja različitih robotskih tehnologija, već pustila u komercijalnu upotrebu lako robotsko pomagalo CEX (Chairless EXoskeleton), koje rasterećuje koljena, leđa i mišiće radnika kako bi bez mnogo fizičkog naprezanja mogli raditi u čučećem položaju. S težinom od samo 1,6 kg je CEX vrlo lagan i može izdržati težinu do 150 kg.

Robotski pomoćnik CEX se s prilagođavanjem traka u predjelu pojasa, bedara i koljena jednostavno namješta i prilagođava dimenzijama i težini korisnika. Na raspolaganju su tri nivoa podešavanja (85 / 70 / 55 stepeni). Smanjenjem opterećavanja leđa i mišića donjih udova za 40% CEX smanjuje se umor i poboljšava učinkovitost.

Razvojem robotskih pomagala VEX i CEX grupacija pokazuje odlučnu predanost zdravlju i dobrom raspoloženju radnika u proizvodnji i upotrebi napredne robotike.

Grupacija takođe namjerava predstaviti različite robotske tehnologije, npr. hotelskog robotskog pomoćnika (Hotel Service Robot), prodajno-servisnog pomoćnika (Sales Service Robot), punioca električnih vozila (Electric Vehicle Charging Manipulator) i ostala rješenja s područja ličnih robotskih pomoćnika koji se tiču mobilnosti.

Budućnost nosive robotike
Po podacima međunarodnog udruženja robotike (International Federation of Robotics) grana nosive robotike bilježi rast od 14 posto, koji se sve više povećava. 2021. godine će širom svijeta biti prodato oko 630.000 komercijalnih robota, s najvećom potražnjom u automobilskoj industriji. U 2017. godine je u automobilskoj djelatnosti bilo u upotrebi 126.000 robota, što je predstavljalo 33% svih komercijalnih robota. U izvještaju istraživačke grupe BIS Research je najavljeno da će globalno tržište robotskih nosivih uređaja godišnje rasti za čak 47,4%.

Kia, koja je vrlo rano prepoznala trend na globalnom tržištu, razvijanjem takve tehnologije aktivno ulaže i jača svoju prisutnost na području robotske industrije.

Kako djeluje VEX? (video)

 

Kia. Prva za ljude.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnija globalna automobilska preduzeća s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja svijeta. Brend širom svijeta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mjesto među svim masovnim brendovima.Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gdje je smješten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namijenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Rüsselsheimu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje iznenađivati svijet uzbudljivim, inspirirajućim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.  

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi