Nova toplotna pumpa za duži domet električnih Kija

Inovacija na području grijanja za veći domet EV-ova pri niskim temperaturama

18.6.2020

Sestrinske kompanije Kia Motors Corporation i Hyundai Motor Company predstavile su nove detalje u vezi s njihovim inovativnim sistemom toplotne pumpe koju će koristiti kod svojih električnih vozila (EV) s ciljem povećanja dometa pri niskim temperaturama.

Vozači EV-ova mogu grijati kabinu bez osjetnog uticaja na domet vozila
Kijina toplotna pumpa se može pohvaliti inovacijom koja korištenjem otpadne toplote grije kabinu i tako maksimizira razdaljinu koju električna vozila prelaze s jednim punjenjem. To vozačima EV-ova omogućava grijanje kabine u hladnim danima bez osjetnog uticaja na skraćenje dometa, koje je karakteristično za ostala električna vozila.

 

 

Tehnologija toplotne pumpe korištena i kod Soula EV prve generacije iz 2014. godine
Tehnologija je prvi put predstavljena 2014. kod Kia Soula EV prve generacije. Toplotna pumpa koja sadrži kompresor, isparivač i kondenzator koristi otpadnu toplotu koju emituju električne komponente vozila, zatim reciklira tu energiju za efikasnije grijanje kabine. Ta tehnologija e-Soulu omogućava da na taj način sačuva 180 km dometa pri niskim temperaturama.

Sistem toplotne pumpe, koji spada u sami vrh automobilske industrije, razvijen je za nova električna vozila Kia i Hyundai. Novi sistem koristi otpadnu toplotu različitih električnih komponenti za postizanje maksimalnog dometa EV-ova u zimskim prilikama. Ove inovacije omogućavaju električnim Kijama - južnokorejski div trenutno u Evropi nudi potpuno električne modele e-Soul i e-Niro – da vozačima nude stabilan domet i pri niskim temperaturama kada obična električna vozila ostalih proizvođača doživljavaju osjetan pad dometa bez dodatnog punjenja.

Kako djeluje: kabina električnog vozila se zagrijava bez gubitka energije
Tehnologija Kijine toplotne pumpe je debitirala prije šest godina kod prve generacije Soula EV. Od tada je ova tehnologija usavršena za nove električne modele. Preradom dodatne otpadne toplote zadržava više energije, ne samo iz različitih električnih modula (npr. pogonski motor, punjač, inverteri), nego i iz baterijskog sklopa i sporog punjenja.

Sistem koristi toplotu, koju ove komponente emituju za isparavanje sredstva za hlađenje i prebacivanje iz tekućeg agregatnog stanja u plin. Plin pod visokim pritiskom se pomoću kompresora i kondenzatora ponovo vraća u tekućinu. Ovaj proces stvara dodatnu toplotnu energiju, koju dobija toplotna pumpa i koristi se za grijanje kabine.

Ova sačuvana energija poboljšava učinkovitost sistema ventilacije, a nakon toga je prerađuje za što efikasnije grijanje kabine i manju potrošnju baterije. Manjim opterećenjem baterije toplotna pumpa smanjuje potrošnju energije ventilacijskog sistema i time povećava domet električnog vozila.

Kia će i dalje razvijati tehnologiju toplotne pumpe s ciljem postizanja još većih unapređenja po pitanju čuvanja energije i učinkovitosti. Sistem je bio od prvog predstavljanja 2014. godine postepeno usavršavan pomoću testiranja u ekstremnim zimskim uslovima na sjeveru Švedske, gdje temperature zimi dostižu -35°C. U takvim ekstremnim uslovima istraživači su izumili dodatne načine prerade otpadne toplote kako bi povećali učinkovitost sistema toplotne pumpe. Testiranje tehnologije u takvim uslovima garantuje da će toplotna pumpa dobro raditi i u najhladnijim okruženjima.

Grijanje baterijskog sklopa povećava domet električnih vozila
Toplotna pumpa je jedna od brojnih inovacija, koje su izumili kod sadašnje generacije električnih Kija, s mehanizmom grijanja, koji se koristi i kod glavnih unapređenja baterijskih sklopova.

Vodeno hlađenje baterijskog sklopa Kijinih EV-ova za razliku od uobičajenog zračnog hlađenja donosi dodatno povećanje dometa bez povećanja dimenzija. To znači da baterijske ćelije mogu pohraniti više energije, vodeno hlađenje zauzima manje prostora u odnosu na zračno hlađenje, što povećava gustoću baterije do 35 posto.

Ova inovacija znači da Kijina najnovija električna vozila mogu ponuditi dvaput veći domet i kapacitet baterije u odnosu na EV-ove prve generacije – i da s jednim punjenjem mogu prelaziti puno duže relacije. Tako je Soul EV prve generacije s litijum-jonskim polimernom baterijom kapaciteta 30kWh nudio domet od oko 180 km s jednim punjenjem, dok Soul EV druge generacije s baterijom kapaciteta 64kWh s jednim punjenjem uz skoro jednak volumen može preći do 386 kilometara.

Studija koju je sprovelo južnokorejsko ministarstvo okoliša pokazala je da e-Nirova toplotna pumpa osjetno smanjuje potrošnju energije pri niskim temperaturama. Pri -7°C s upaljenim ventilacijskim sistemom ostalo je 90 posto dometa u odnosu na vožnju pri 26°C, što podiže ljestvicu za sva električna vozila. Primjera radi, spomenimo da domet kod većine EV-ova drugih proizvođača u jednakim uslovima pada od 18 do 43 posto.

Daljnji razvoj tehnologije toplotne pumpe
Kia će i dalje razvijati i usavršavati sistem toplotne pumpe i ostale s tim povezane inovacije, zajedno s drugim tehnologijama, koje se tiču sljedeće generacije električnih vozila.

Kia u svojoj srednjeročnoj i dugoročnoj strategiji zvanoj Plan S namjerava do 2025. godine lansirati 11 potpuno električnih vozila, čija godišnja prodaja bi trebala dostići pola miliona EV-ova.

Kia. Prva u razvoju.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnija globalna automobilska preduzeća s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja svijeta. Brend širom svijeta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mjesto među svim masovnim brendovima.Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gdje je smješten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namijenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Rüsselsheimu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje iznenađivati svijet uzbudljivim, inspirirajućim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.  

 

Sve Kompaktna SUV Sportski