Kia i Canoo razvijaju platformu za električna vozila

Zajednički razvoj potpuno električne platforme, koja se temelji na Canoo-ovom potpuno prilagodljivom dizajnu skateboarda

5.5.2020


Kia Motors će kao dio grupacije Hyundai Motor Group (HMG) zajedno s preduzećem Canoo razvijati platformu za električna vozila (EV), koja će se temeljiti na Canoo-evom vlastitom dizajnu skateboarda i biće namijenjena novim modelima korejskog automobilskog velikana.

U skladu s dogovorom će Canoo pružati inženjerske usluge, koje će pomoći u razvoju potpuno prilagodljive platforme, namijenjene isključivo EV-ovima i to po specifikacijama Kije i Hyundaija. Platforma će grupaciji omogućiti proizvodnju cjenovno konkurentskih električnih vozila — u rasponu od malih EV-ova do namjenskih vozila (PBV-Purpose Built Vehicles) — za različite potrebe klijenata.

Canoo, preduzeće iz Los Angelesa koje izrađuje EV-ove samo po narudžbi, pruža skateboard platformu na koju se montira većina ključnih komponenata vozila s naglaskom na funkcionalnoj integraciji. To znači da sve komponente obavljaju što više funkcija. Takvo inženjersko rješenje smanjuje dimenzije, težinu i ukupni broj dijelova skateboarda, što posljedično pruža više prostora u kabini i cjenovno učinkovitije električno vozilo. Pored toga je Canoo-ov skateboard samostalna jedinica upotrebljiva za bilo koji dizajn kabine.
Nova platforma za pojednostavljen i standardiziran razvojni proces, koji će smanjiti cijenu vozila
Kia očekuje da će joj Canoo-ova prilagodljiva platforma sa skateboard konstrukcijom omogućiti pojednostavljen i standardiziran razvojni proces električnih vozila koja bi tako postala i cjenovno konkurentnija. Takođe je za očekivati pojednostavljenje proizvodne linije tih vozila, što bi omogućilo brže odazivanje na potrebe tržišta i želje klijenata.

87 milijardi dolara za daljnji rast i razvoj PBV-ova
S ovom saradnjom će grupacija HMG udvostručiti svoja nedavno data obećanja, jer će za osiguravanje svog rasta u narednih pet godina investirati 87 milijardi dolara. U skladu s tim će Hyundai do 2025. investirati 52 milijarde u tehnologije budućnosti, dok će Kia u istom razdoblju investirati 25 milijardi u elektrifikaciju i tehnologije mobilnosti. Na taj način će do 2025. godine ekološki prihvatljivija vozila predstavljati čak četvrtinu Kijine prodaje. Kia je nedavno predstavila planove u vezi s razvojem potpuno električnih namjenskih vozila, prilagođenih kompanijama s područja car-sharinga i logistike.

“Oduševljavaju nas brzina i učinkovitost Canoo-ovog razvoja EV konstrukcije, zbog čega su za nas idealan inženjerski partner u periodu kada želimo postati jedna od vodećih kompanija na području industrije mobilnosti,” rekao je Albert Biermann, vođa istraživanja i razvoja u grupaciji. “S Canoo-ovim inženjerima ćemo sarađivati u razvoju cjenovno pristupačne platforme za autonomna vozila i koja je primjerena za masovnu upotrebu.”

Canoo je u septembru 2019., tek 19 mjeseci nakon osnivanja, predstavio prvo električno vozilo koje je raspoloživo samo po narudžbi. Canoo-ova vlastita skateboard konstrukcija na koju su montirani baterija i električni pogon mu je omogućila modifikaciju dizajna EV-ova na način, koji se razlikuje od tradicionalnog oblika i funkcionalnosti automobila.

Canoo je trenutno u beta fazi testiranja, a nedavno je otvorio listu čekanja za svoje prvo vozilo. To je prekretnica za preduzeće s više od 300 zaposlenih, koje će prvi model predstaviti 2021. – model za svijet u kojem su prevozna sredstva sve više električna, autonomna i namijenjena zajedničkoj upotrebi.

Kia. Prva u razvoju.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnija globalna automobilska preduzeća s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja svijeta. Brend širom svijeta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mjesto među svim masovnim brendovima.Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gdje je smješten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namijenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Rüsselsheimu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje iznenađivati svijet uzbudljivim, inspirirajućim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.  

 

Sve Kompaktna SUV Sportski