Svi članki

24. 04. 2015

Prijatnu tišinu putovanja upotpunjuje i naše zadovoljstvo što smo na ovom testu „društveno odgovorni“ i brinemo o ekologiji, jer u vazduh ne emitujemo nimalo štetnih gasova.

Odmah po otvaranju Salona automobila u Beogradu imali smo nesvakidašnju priliku da vozimo Soul EV, jedini električni automobil koji je na toj manifestaciji imao premijeru. U vožnji po prestonici Srbije utvrdili smo koliko je zaista praktičan i koristan. Iako autonomija nije bila na onom nivou koji obećavaju fabrički podaci, sasvim je dovoljna za svakodnevno obavljanje svih poslova u gradu.

Do brzina dozvoljenih u gradu ne čuje se skoro ništa, kao da se vozimo „u leru“. Iz tog razloga izlazimo na autoput, dodajemo gas i tek kod brzine oko 100 km/h čujemo jak huk vetra. Motor se čuje tek pri naglom ubrzanju, kada pomalo podseća na trolu, samo što ubrzava mnogo energičnije od tog vida gradskog saobraćaja. Prijatnu tišinu putovanja upotpunjuje i naše zadovoljstvo što smo na ovom testu „društveno odgovorni“ i brinemo o ekologiji, jer u vazduh ne emitujemo nimalo štetnih gasova. Ukratko, ovo su prvi utisci vožnje Kije Soul EV, električnog vozila koje je svoju premijeru imalo na Salonu automobila u Beogradu, samo 10 dana pre našeg testa.

Dovoljno za svakodnevnu upotrebu

Zadovoljni time što i kao „ekolozi“ lako obilazimo sporije učesnike u saobraćaju, brzo se električnom Kijom vraćamo u grad, što je ovom modelu, ipak, prirodno stanište. Gradu je namenjen ne samo po svojim dimenzijama, već i zbog toga što je ovo retko vozilo koje u urbanoj sredini ima veću autonomiju nego na otvorenom putu. Najpre, u gradu se vozi manjom brzinom, pa je i potrošnja „goriva“ manja, ali je važno istaći i to da je Soul EV opremljen sistemom regenerativnog kočenja, što znači da dopunjuje baterije pri svakom kočenju, a toga na putu van grada nema mnogo.

Do sada smo vozili veliki broj električnih vozila, a posebno hibridnih, ali nikada nismo isključivo na struju prevezli toliko kilometražu kao sa električnim Soulom. Iako Kija obećava autonomiju od 212 km sa jednim punjenjem baterije, naša vožnja po Beogradu je pokazala domet od 125 km. Ali, iako smo vozili manje od obećanog, to je ipak mnogo više od osamdesetak kilometara, što je do pre samo nekoliko godina bila „norma“ za električna vozila.

„Sitnicama“ do veće efikasnosti

Deo Kijine tajne leži u modernijim baterijama, koje omogućavaju više snage i veću otpornost na niske temperature, koje crpe mnogo energije. Drugi deo tajne je rezultat velikih napora da se drastično smanji potrošnja energije sistema grejanja i hlađenja, koje, recimo na izrazito niskim temperaturama, mogu da smanje autonomiju i do 50%. Rešenje su pronašli u vrlo efikasnoj toplotnoj pumpi koja skuplja suvišnu toplotu iz klima-uređaja i električnih sistema i koristi je za sistem grejanja i hlađenja, minimalno na tom zadatku trošeći energiju iz baterija.


Ukratko, umesto da se kod zagrevanja kabine na željenu temperaturu u potpunosti osloni na struju iz baterija, toplotna pumpa koristi toplotnu energiju koju oslobađaju električni uređaji. Takođe sa ciljem smanjenja potrošnje energije, vazduh se provetrava samo na vozačevoj strani. Dakle Soul EV nema jedno revolucionarno rešenje, već čitav niz malih inovacija, naizgled sitnica, ali koje zajedno daju kao rezultat ubedljiv gradski automobil, koji autonomijom sasvim zadovoljava svakodnevne potrebe većine vozača u gradu.

Sa motorom od 110 KS, Soul EV prema fabričkim podacima do „stotke“ ubrzava za 12 sekundi, a dostiže maksimalnu brzinu koja je elektronski ograničena na 145 km/h.

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite na donji fajl!

 

 

Pretplatite se na RSS feed
13. 01. 2015

Prije samo desetak godina Kia je bila svojevrsni autsajder na automobilskoj mapi svijeta, a danas je potencijalni gigant. Prodajni rekordi obarjaju se u nizu, a globalna vrijednost brenda raste iz dana u dan. Za ovaj čudesni preporod najzaslužniji je dizajnerski čarobnjak, šezdesetogodišnji Peter Schreyer. Nakon višedecenijske vjernosti Volkswagen koncernu, harizmatični Nijemac je 2006. ...

16. 12. 2014

KIA Cee'd je tako napravljen automobil da i danas može stajati uz rame novijim modelima B segmenta, ni po čemu ne zaostajući za njima.   S privlačnim i prijetećim izgledom, te omjerom uloženog i dobivenog, ovaj model je po izlasku na tržište u potpunosti promijenio percepciju proizvoda sa značkom južnokorejskog proizvođača i postao predvodnik vrtoglavog rasta ...

29. 10. 2014

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer (Šrejer). ...

29. 08. 2014

Platforma automobila je ista kao kod hatchback forme, gdje je samo narasla zapremina prtljažnika odnosno dužina samog automobila za 195 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je ostala ista, baš kao i sva tehnička rješenja koja su u ponudi u ovom modelu od samog početka. Obzirom da sam smještaj putnika u unutrašnjosti nije bio problem ni kod ranije opisanih verzija, ovdje samo može dobiti jednu ...