Svi članki

01. 02. 2016

Najvažniji model KIA-e i njihov uvjerljivo najprodavaniji model u Evropi dočekao je svoju četvrtu generaciju. Novi Sportage donosi brojne novosti i poboljšanja

KIA iz godine u godinu i sa svakim novim modelom nezaustavljivo raste, kako u "opipljivim" prodajnim rezultatima, tako i u jednako važnim elementima kao što su popularnost i ugled marke. Kada jedan model postane toliko uspješan da postane prepoznatljiviji od same marke onda je jasno da je napravljen odličan posao.

 

Ozbiljan pristup i pažnja na detaljima

Nova generacija Sportagea morala je biti bolja u svakom segmentu. Već dobro prihvaćen dizajn poslužio je kao zdrava osnova, ali mjesta za tehnička poboljšanja uvijek ima dovoljno.

Naravno, i novi Sportage je "nacrtan" i razvijen u Evropi, tačnije u Frankfurtu, dok će se proizvoditi u savremenoj fabrici u Slovačkoj, koja isporučuje više od 40 posto KIA vozila namijenjenih prodaji u Evropi.

Dizajnerski Sportage je sazrio i postao dosta dorađeniji. Prednji dio sada ima prepoznatljivu masku, kao i ostali KIA modeli, dok će znak raspoznavanja svakako biti velika i zakošena prednja svjetla sa okruglim LED dnevnim svjetlima. Vrhunski GT Line modeli dodatno se ističu LED svjetlima za maglu koja su već viđena na modelima Cee'd GT Line i koja dodatno ističu dinamičnost prednjeg dijela. Bokovi otkrivaju koliko je novi Sportage zaista narastao, tačnije 40 mm u dužinu sa dodatnih 30 mm u međuosovinskom razmaku. Također, otkriva "mišićavije" bokove, ali i prepoznatljivi hromiran okvir bočnih stakala koji je sada dobio nešto fluidnije linije. Nazad se ističu nova stop svjetla u LED tehnologiji sa detaljem hromirane lajsne koja ih spaja, ali ujedno čini da Sportage iz ove perspektive izgleda širi i dinamičniji.

Privlačan i moderan dizajn svakako nije jedino čime su se pozabavili u KIA-i. Svjesni da je Sportage morao zadržati i poboljšati vozne osobine koje su naglašeno dinamične, ali ujedno i značajno poboljšati zvučnu izolaciju i generalno sam kvalitet vožnje, u KIA-i su krenuli od detalja do velikih zahvata. Upotrebom novih materijala i novih načina spajanja novi Sportage je čak 39 posto čvršći i otporniji na torziono uvijanje, što je uz novu konstrukciju ovjesa i mosta donijelo uzornu krutost i čvrstoću.

Posebna pažnja posvećena je konstrukciji i izradi "selena" kao jednih od glavnih faktora za sam osjećaj u vožnji i upravljivost, ali i krivaca za prenos buke i vibracija. U KIA-i su konstruisali nove selene zadnjeg ovjesa koji sada imaju deblje čelične čahure, kao i veće nosače mjenjača, što je rezultiralo uglađenijom i znatno tišom vožnjom.

Dodatna pjenasta zvučna izolacija u nosačima krova i kod motornog prostora, kao i deblji vjetrobran, učinili su kabinu mnogo ugodnijom i tišom u vožnji. Tačnije, sa benzinskim motorom u praznom hodu u unutrašnjosti je izmjereno samo 37 dB, dok je u dizelskom modelu imjereno 44 dB, što je za dva decibela manje od prošlog modela.

 

Bogatija i modernija ponuda motora i prenosa

Prilikom razvoja novog Sportagea, glavni fokus inžinjera bio je povećanje efikasnosti i performansi iz različitih motora koji su ponuđeni. Svaki motor u ponudi je tako u skladu s najnovijim standardom Euro 6, a ujedno nude dobar spoj performansi i štedljivosti. Četvrta generacija Sportagea većinu motora preuzima od svog prethodnika, dok je najveća novost svakako 1,6-litarski T-GDI benzinac koji je prvi put ponuđen uz Sportage, za sada isključivo uz GT Line paket opreme. Ovaj turbobenzinac predstavlja zamjenu za 2,0-litarski atmosferski motor, te sa 177 KS i 265 Nm nudi 11 KS i 60 Nm više od motora koji mjenja. U vožnji ovaj motor ostavlja još i bolji utisak. Odlična međuubrzanja i uglađen rad, kao i ukupne performanse koje nudi mogu se smatrati zaista dobrim mamcem onih koji žele da se njihov Sportage vozi u skladu sa svojim imenom.

Ponuda dizelskih motora je potpuna sa tri motora. Osnova je 1,7 turbodizelaš sa 115 KS i 280 Nm. Zahvaljujući solidnom obrtnom momentu, ovaj motor nije inertan kao osnovni benzinski, ali također predstavlja izbor za ne pretjerano zahtjevne vozače. Također, u novom Sportageu ovaj motor je dobio dodatnih 20 Nm okretnog momenta, dok u atmosferu izbacuje 12 posto manje CO2. Optimalan izbor među dizelašima predstavlja 2,0-litarski motor sa 136 KS i 373 Nm, što je za 53 Nm više nego u prethodnom modelu. Ovaj motor nudi dovoljno dobre performanse uz umjerenu potrošnju goriva i svakako će zadovoljiti najširi krug kupaca. Vrh dizelske ponude čini također ovaj 2,0-litarski turbodizelaš, ali sa 185 KS i 400 Nm, te spada u logičan izbor za kupce koji žele dinamičnu vožnju ali i skromnu potrošnju goriva.

Novi Sportage sa sobom je donio još jednu važnu novost. To je potpuno novi sedmostepeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom (DCT), koji je nedavno predstavljen i u redizajniranom modelu Cee'd. Kod Sportagea je za sada dostupan samo uz novi 1.6-litarski T-GDI motor, a nudi brze promjene stepeni prenosa i ističe sportski karatker turbobenzinskog motora.

Kao i prije, Sportage se i dalje nudi u verzijama sa pogonom na prednje ili na sve točkove. Snažniji modeli tako se mogu dobiti uz potpuno novi pogon na sve točkove koji je za KIA-u, kao i za model Sorento, razvila kompanija Magna, a koji se ističe efikasnošću i brzom raspodjelom snage i obrtnog momenta.

 

Ugodnija, kvalitetnija i prostranija unutrašnjost

Novi Sportage stiže i kao najpraktičniji do sada, zahvaljujući rastu vanjskih, ali i unutrašnjih proporcija, čime je znatno povećan komfor i ponuda prostor aza putnike.

Samo vozačko okruženje i kokpit sada su primjetno kvalitetniji i ugodniji. Iako smo primijetili da su još uvijek prisutni pojedini elementi koji su izrađeni od grublje i glatke plastike, pogotovo u slabije opremljenim modelima, činjenica je da ne dominiraju previše, te da je generalni utisak o kvalitetu unutrašnjosti pozitivan. Pohvalna je i orijentacija centralne konzole prema vozaču, pa je sam osjećaj iza upravljača ugodniji.

Najznačajnija promjena je rast od 30 mm u međuosovinskom razmaku, na 2.670 mm, čime se oslobodio veći prostor u kabini. Ukupno je Sportage 40 mm duži, sa 4.480 mm, sa 20 mm dužim prednjim prevjesom, ali i 10 mm kraćim zadnjim prevjesom. Zahvaljujući pametnijem rasporedu putnički prostor je povećan, pa je prostor za glavu povećan u visinu, za 5 mm naprijed i 16 mm na zadnjim sjedištima. Više je i prostora za noge putnika, tačnije dodatnih 19 mm naprijed i 7 mm nazad.

Na zadnjim sjedištima je sada ugodnije i zahvaljujući podesivom naslonu za leđa koji se može postaviti u sedam različitih pozicija, a za razliku od prednjih sjedišta nazad su korišteni nešto mekši materijali za izradu sjedišta, pa je samo sjedenje ugodnije i udobnije.

 

Uskoro u BiH, rame uz rame s konkurencijom

Novi Sportage se na tržištu Bosne i Hercegovine očekuje već polovinom marta ove godine, a baš kao i u Evropi KIA sa novim modelom ima velike ambicije i u BiH gdje je Sportage također jedan od najpopularnijih izbora među kompaktnim SUV-ovima.

 

Pored blagog povećanja cijene iz KIA-e napominju da će već osnovni modeli Sportagea na našem tržištu dolaziti bogato opremljeni i to elementima kao što je navigaciski uređaj i slično.

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite na


http://www.klix.ba/auto/testovi/barcelona-vozili-smo-novi-kia-sportage/160127043

 

 

Pretplatite se na RSS feed
21. 12. 2015

Optima je Kijin najprestižniji model na europskom tržtu, pa je njezina četvrta generacija oblikovana pod vodstvom Petera Schreyera u Kijinom europskom dizajnerskom studiju u centru Frankfurta, mjestu koje je bilo i središte prvih testnih vožnji. Četvrta generacija prestižne limuzine opsežno je obnovljena, pa je sad šira, duža i viša, a produžen je i međuosovinski razmak. Unutrašnjost stoga nudi ...

25. 11. 2015

Sa zamalo pet metara dužine najveća korejska limuzina dimenzija se posve približila svome idolu – Volkswagen Passatu. S novom generacijom Optima, koja je u odnosu na prethodnu duža i viša 10 mm, sada ima više prostora, serijsku opremu iz snova, atraktivniji izgled i poboljšani 1.7 CRDi motor, jedini u nas dostupan. Upravo na taj motor Kia polaže najveće nade i očekivanja. U odnosu na ...

17. 09. 2015

Za razliku od prvih početaka 2002. godine kada je predstavljen prvi Sorento, Kia je nakon 12 godina stvorila potpuno novi automobil, koji je za razliku od prethodnika, gdje je naglasak bio na praktičnosti i cijeni, sada puno luksuzniji i kvalitetniji, uz dozu praktičnosti i prostranosti. Treća generacija Sorenta atraktivnija je od prethodnika, pri čemu je prednost dana prednjem dijelu, ...

24. 04. 2015

Odmah po otvaranju Salona automobila u Beogradu imali smo nesvakidašnju priliku da vozimo Soul EV, jedini električni automobil koji je na toj manifestaciji imao premijeru. U vožnji po prestonici Srbije utvrdili smo koliko je zaista praktičan i koristan. Iako autonomija nije bila na onom nivou koji obećavaju fabrički podaci, sasvim je dovoljna za svakodnevno obavljanje svih poslova u gradu. Do brzina ...