Svi članki

20. 02. 2017

Roboti „znaju“ kojim redom dolazi koji model i šta mu treba raditi. Na licu mjesta, djeluje nevjerovatno usklađeno, uigrano i teško za objasniti. Savršen sklad ljudi i robota u kojem jedni nadopunjuju druge.

Uz ovakvu organizaciju i tako savršen i sofisticiran proces proizvodnje, nije ni čudo da se KIA-e odavno plaše i najjači.

U ovom gradu smještena je žila kucavica evropskog ogranka KIA-e, fabrika iz koje godišnje izađe oko 350.000 primjeraka modela cee'd, Venga i Sportage i preko 600.000 motora koji se distrubuiraju u 95 zemalja svijeta. Made in Slovakia, kao što stoji i na automobilima Volkswagena, Peugeota, a uskoro i Jaguara.

Ljudi su, jednostavno, ušli u Evropsku uniju i tako postali mamac za evropske i vanevropske proizvođače koji su tražili pogodne lokacije za modernu, ali i jeftinu proizvodnju automobila. Mogla je to biti Poljska, mogla je i Češka, u kojoj je KIA-in bratski brend Hyundai, no, Žilinu je KIA izabrala jer se u ovoj regiji u doba komunizma pravilo svašta nešto što ide na četiri ili više točkova, pa eto, ljudi imaju nekakvu tradiciju.

Država je KIA-i obećala brda i doline, no, od plana o izgradnji autoputeva, željeznica..., do danas je, tipično za istočnoevropske zemlje, malo šta ispoštovano. No, fabrika smještena na površini na koju može stati 18 fudbalskih igrališta, od 2005. godine radi punom parom.

Samo sa šljemom
Ulazak u fabriku je poput ulaska u Pentagon. Dakle, mora se dati serijski broj fotoaparata, potvrditi da se ničim drugim neće niti slikati niti snimati, te se naoružati opremom u kojoj su zaštitne naočale, prsluk i šljem. Ipak, ne radi se o cipelama, već automobilima, u čijoj proizvodnji se koriste najmoćnije mašine današnjice, većinom Hyundaijeve.
Proces kreće od dijela u kojem se uz pomoć robota i teških mašina režu karoserijski dijelovi. Čvrsti čelik evropskog i korejskog porijekla se oblikuje i reže, nakon čega radnici vrše inspekciju obavljenog posla. Dijelovi za pet različitih automobila (tri karoserijske verzije cee'da, Venga i Sportage), potom se pedantno redaju u skladište i prebacuju u sljedeći odjel, sklapanje karoserije. Tu 360 robota radi na formiranju tijela vozila, a proces se, i pored činjenice da se radi o različitim modelima, odvija na istoj traci. Roboti „znaju“ kojim redom dolazi koji model i šta mu treba raditi. Na licu mjesta, djeluje nevjerovatno usklađeno, uigrano i teško za objasniti. Savršen sklad ljudi i robota u kojem jedni nadopunjuju druge.

Vozilo po minuti
Da li je sve u redu, provjerava se inspekcijom uposlenika, ali i u posebnoj prostoriji u kojoj nasumično odabrana vozila sa trake prolaze kroz mjerenja više od 1.200 parametara, koja vrše roboti. Ako nešto nije u redu, popravlja se. Manji defekt direktno na traci, a veći, uz izvlačenje „školjke“ iz procesa.
Nakon toga, sklopljene „školjke“ idu na farbanje u „paint shop“, u koji se, zbog higijenske osjetljivosti procesa, ne može ući. Potom, sklopljene karoserije se postavljaju na podvozje. I uskoro, eto ga – svake minute, jedno novo vozilo je spremno za testiranje na stazi. Baš svako, što je savršen temelj za čuvenu sedmogodišnju garanciju koju KIA nudi za svoje automobile.
Posjeta završava, naravno, u menzi, u kojem se služe jela restoranskog kvaliteta, kafom s aparata od 30 centi i cigaretom, ali samo u posebno određenom prostoru. I dok sumiramo utiske, smjena završava.
Hiljade radnika idu ka svojim automobilima i desetinama autobusa koji ih razvoze o čitavoj regiji. Južnokorejanci ništa ne prepuštaju slučaju. Uz ovakvu organizaciju i tako savršen i sofisticiran proces proizvodnje, nije ni čudo da se KIA-e odavno plaše i najjači.

Žene najbolje za kontrolu kvaliteta
Oko 20 posto uposlenika u fabrici u žene. Kako nam je rekao naš domaćin, većinom su angažovane na manje teškim poslovima, dok su njihove oči i ruke naročito tražene u segmentu kontrole kvaliteta. Malo kroz smijeh, malo ozbiljno, rekao nam je da su pri pregledu vozila žene dosta osjetljivije od muškaraca i da lakše uočavaju nedostatke.

Slovačka svjetski lider
Ko bi rekao, ali to je istina – Slovačka je svjetski lider u proizvodnji automobila po broju stanovnika. Na 1.000 Slovaka, u ovoj zemlji se godišnje proizvede 190 vozila marki KIA, Volkswagen, kao i PSA grupacije. Slijedi Češka sa 118 vozila.

Bolnice, škole, parkovi...
Osim toga što je uposlila 3.800 ljudi koji u prosjeku rade za bruto plaću od 1.300 eura (oko 2.500 KM), KIA je na mnogo ostalih načina obogatila cijelu regiju, demonstrirajući visok stepen društvene odgovornosti. Između ostalog, invesitiraju u bolnice, škole, učestvuju u obrazovanju učenika i studenata, plaćaju izgradnju biciklističkih staza, sponzoriraju sportske i kulturne događaje, grade parkove..., sve ono što kod nas ne radi – niko.


Jedan smrtni slučaj i jedna amputacija
Vidjevši kompletan proizvodni proces u kojem pored ljudi i robota učestvuju i teške mašine, morali smo domaćinima postaviti neminovno pitanje – koliko je do sada bilo nesretnih slučajeva s težim posljedicama? Odgovor je glasio – jedan, koji je rezultirao gubitkom života, ali ne u KIA-inom, već u pogonu kompanije Mobis smještenom u krugu fabrike, a u kojem se proizvode kontrole ploče za KIA-ine modele. Strašno, ali radnika je pritisnula teška presa, a uzrok je u ljudskom faktoru.
U samoj KIA-inoj fabrici, jedan radnik na presi je svojom greškom izgubio ruku, no, nakon što mu je kompanija platila izradu moderne proteze i omogućila mu uvjete da nastavi raditi, svojevoljno se vratio na posao.
 
Fabrika u brojkama
3,5 kilometara svaki proizvedeni automobil pređe na testnoj stazi, na kojoj se provjeravaju sve njegove funkcije
450 robota u pogonu
1.354 eura prosječna plaća radnika
339.500 proizvedenih automobila prošle godine
1,7 milijardi eura investirano je u fabriku
612.900 proizvedenih motora u 2016. godini
20 sati otprilike traje proizvodnja jednog vozila, od uzimanja prvih karoserijskih dijelova, pa do gotovog proizvoda na kraju trake
2 miliona proizvedenih automobila je jubilej koji je proslavljen u aprilu 2015. godine

Za gledanje originalnog, članka, molimo, kliknite OVDJE ili kliknite na donji file u pdf obliku!

Pretplatite se na RSS feed
10. 02. 2017

Kia Rio, novi je dokaz kako korejske marke automobila rade više nego dobar posao. Nakon prvih testnih vožnji u Portugalu sigurni smo da je ovo jedan od najboljih gradskih automobila na tržištu kojim će Kia napraviti osjetno bolji posao nego s prethodnikom. Iako je riječ o globalnom automobilu koji se proizvodi u Koreji, a prodaje diljem svijeta dizajnom je vrlo dobro pogođen ukus Europljana, tako da je ovo bez ...

06. 01. 2017

Tko se sjeća Ponyja još? Ti za groš, tri za groš… S tim plastičnim, konfekcijski dizajniranim, ali i bogato opremljenim i, kako će se kasnije pokazati, maltene neuništivim modelom su se Koreanci pojavili na našem cestama početkom 90-ih. Prošlo je od tada više od 25 godina, a Koreanci nisu u tih četvrt stoljeća sjedili skrštenih ruku. Ne samo da su postali ključni igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, već je ...

20. 12. 2016

Kada su bile najave da Kia pravi novi Sportage, nisam baš bio oduševljen. Tadašnja, ta prethodna, treća generacija Sportagea imala je taj neki izgled, prepoznatljiv, uredan i sa pokojom crtom robustan, da sam mislio da se teško može šta nabolje promijeniti. Pa ako hoćete i sama unutrašnjost je bila nešto drugačije, nešto na što i nismo navikli, kod drugih, ali i kod Kijinih drugih modela. Ona podignutija ručica ...

29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. ...