Svi članki

16. 05. 2017

- Redizajniran? Ne, 100% je nov, a s top opremom i dizelskih 185 KS ne plaši se Audija Q3
- Sportage se svjetlosnu godinu odmakao od konfekcije

Ono što je uspješno, ne treba mijenjati. Vrijedi to za dizajn Kia Sportagea četvrte generacije, koji je skladna evolucija prethodnika. Je li atraktivniji teško je reći, ali jest trendovski, s istaknutom maskom, unificiranom za sve modele, obogaćenom LED elementima. Novi model koji je već dva mjeseca na tržištu, dakle, izgleda poput temeljito redizajniranog, ali to je optička varka. Pokazuju to već međuosni razmak od 2670 mm (+30) i dužina od 4480 mm (+40). Zadržavanje širine 1855 i visine 1635 mm (povećanja nisu bila nužna) zadržana je čelna projekcija. Stoga je u komfornijoj karoseriji koeficijentom reduciranim sa 0,33 na 0,31 otpor zraka smanjen 6,1 posto. To se zove napredak...

Čak 51-postotnim udjelom čelika visoke čvrstoće torzijska je krutost povećana 39 posto te je u većim gabaritima zadržana ista masa. Sve djeluje vrlo solidno, kao da Korejci zasad ne vjeruju 'downsizingu', pa ovaj model ima 150 kg veću masu od usporedive Mazde CX-5. No, to nije nimalo loše, dapače. Ne znam znate li, ali Švicarci su donedavno, više od sto godina, takse odrezivali isključivi preko mase - 'koliko kilograma, toliko plati!', jer su očito procjenjivali da je to najbolje mjerilo vrijednosti. Osnovni benzinac i dizelaš opremaju se isključivo prednjim pogonom, a snažnije inačice imaju 4x4 (AWD). Riječ je o evoluciji, bez downsizinga. Filigranska tehnologija s dizelskih 184 KS i 400 Nm ugrađena je u iznimno čvrstu platformu, a masa je blizu 1,7 tona.

Veći komfor straga zasluga je međuosnog razmaka povećanog sa 264 na 267 cm, čime je riješen jedini nedostatak prethodnika. Sve je zaokruženo u skladnu cjelinu, s naglašeno dobro opremljenim paketom GT - Line. U tom se paketu, osim u nazivu i aluminijskim papučicama nema puno sportskog. To se odnosi i na automatski mjenjač sa šest stupnjeva. Nudi se čak sedam paketa opreme: LX Active, LX Fun, LX Urban, EX Fresh, EX Style, EX Limited i GT- Line. Već je u prethodnom modelu nestao miris konfekcije, a dojam je u unutrašnjosti još bolji.

Krovni paket ima i premium elemente, ali bez pretjerivanja, a komande su na središnjoj konzoli posložene logičnije. Komfor je, za mjerila kompaktnog SUV-a (preciznije, na granici C i D segmenta), vrlo dobar. Sve je uvjerljivo, na gornjoj granici onoga što se još ne smatra premiumom. Snaga od 185 KS, a pogotovo najveći moment od 400 Nm, respektabilni su za dvolitrenog dizelaša. Nažalost, 6-stupanjski automatski mjenjač, prilagođen ugodnoj vožnji, prigušuje performanse i brzinom odziva zaostaje za konkurentima. Ali to će smetati samo onima koji ganjaju brzinske prosjeke, a pritom ne mare za potrošnju goriva i moguće kazne.

Daleko od toga da su ubrzanje do stotke za 9,5 s i brzina od 201 km/h nedostatni, ali to je u klasi ipak tek prosjek. Zbilja ne treba biti nezadovoljan, premda se radi o automobilu u klasi +300.000 kn. Motor lijepo vuče, performanse su ravnomjerne, a u normalnim uvjetima vožnje treba računati na prosjek od sedam do osam litara. Nije rekordno štedljivo, ali je OK. Dojam 'pojačava' podvozje, koje je u najskupljoj verziji opremljeno 19-colnim felgama, s gumama 245/45. Korejci (proizvodi se u slovačkoj Žilini, u jednom od trenutačno najsuvremenijih pogona na svijetu) nisu štedjeli na kočnicama: prednji su diskovi promjera 305, a stražnji 302 mm. I volan je osjećajniji, bez sterilnosti, pa se lako i sigurno vozi u pristojnom ritmu.

Četvrti je Sportage privlačan, dobro opremljen i tehnološki napredan SUV, koji se pozicionira pri vrhu klase. Ne samo pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego jedan od najboljih rezultata u klasi zaokružen je dojmom besprijekorne, uvjerljive sigurnosti. Teško je naći ijednu manu, osim već spomenutog nešto lošijeg temperamenta, a takva je i cijena. Za ovu, najskuplju verziju treba istresti čak 332.990 kn. To je i jedini ozbiljni 'feler' novog Kia Sportagea. Ali Kia već odavno ne želi privlačiti niskom cijenom, nego kvalitetom i pouzdanošću te privlačnom izvedbom, a usto ide i 7-godišnja garancija.

Benzinci startaju unaprijeđenim 1.6 GDI s direktnim ubrizgavanjem, 132 KS i 161 Nm. Novost je turbo verzija 1.6 T-GDI sa 177 KS i 265 Nm. Temeljito je dorađen dizelaš 2.0 CRDI sa 136 KS i 373 Nm, odnosno 185 KS i 400 Nm, a najvažniji dokazani 1.7 CRDI sa 115 KS i 280 Nm. Taj osnovni dizelski paket, samo s prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim šaltungom, pokriva gotovo 90 posto kupnje, kad su privatne osobe u pitanju. A testni model cilja na ozbiljnije kupce, koji žele maksimalnu ponudu (jasno bez performansi za obijesnu vožnju), a ne žele preveliku upadljivost premium brendom.
Ima sve za vožnju u visokom ritmu. Premda niti u jednom svojstvu nije ekstremno uspješan, u svakom je pri vrhu, pa je 'paket' itekako uspješan i uvjerljiv. Čvrsto leži na asfaltu, podvozje je 'konkretno', a upravljač nije sterilan, što je bila mana prethodnika. A fino povuče, uz minimalne trzaje prilikom šaltanja. Može se šaltati i ručno, ali to, objektivno, nije potrebno. Podvozje je čvrsto, ali nije pretvrdo te pruža dobar kompromis udobnosti i stabilnosti za peglanje zavoja kao u običnom autu, a uvjerljiv dojam zaokružuju snažne kočnice (Korejcima to postaje prepoznatljivost). Usto, 17 cm udaljenosti podnice od podloge pokazuje da ovaj model ima aduta i za silazak s asfalta.

Blizanac Hyundai Tucsona dolazi na pripremljen teren, jer je dobar koncept već prošao 'vatreno krštenje'. Djeluje atraktivno i profinjeno, a izrada je do detalja prvoklasna

 

Isprobajte Kiju na test vožnji i uvjerite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju


Za gledanje originalnog članka kliknite OVDJE!

 

 

Pretplatite se na RSS feed
10. 05. 2017

Gotovo svi novi automobili su više-manje dobri, gotovo u 99% slučajeva zadovoljavaju sve one aspekte kojim osvajaju svog kupca. Naravno, nisu svi odlični, jer u konačnici si volimo postaviti pitanje je li bi ih i sami kupili. Zapravo, tada se bitno naši stavovi mijenjaju. Potpuno je drugačiji dojam kada se postavimo iz kutka potencijalnog kupca. Zbrajanje i gledanje ukupnih ...

04. 05. 2017

Pogledajte kako je Juraj Šebalj, prvak Hrvatske u reliju, s Kia Nirom oborio svjetski rekord u niskoj potrošnji goriva. Isprobajte Kiju na test vožnji i uvjerite se u Kia kvalitet! Prijavite se na test vožnju Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite ...

21. 04. 2017

Za golf očito nije bilo dovoljno novaca, zar ne?“ Glupim tvrdnjama poput ove kupci Kije ubuduće mogu mirne duše odgovoriti: „Ali zato vozim pouzdaniji automobil!“ Naime, uspješnica iz Wolfsburga u AUTO BILD-ovu maratonskom testu pokazala je određene nedostatke, dok je Cee’d više od 100.000 kilometara odradio gotovo bez pogreške. Od samog dolaska ...

12. 04. 2017

U garažu redakcije je stigao svež primerak automobila koji se tek pojavio. Vatreno crven je i zove se Rio. Rio. Kako njegovo ime odmah budi asocijacije. Na sambu, na ples, na muziku. Na karneval. Nije nam trebalo dugo, pogledima smo se dogovorili! Startujemo mali trocilindrični motor, sat u automobilu pokazuje 3.30. Aktiviramo navigaciju i ukucavamo: Keln! Krećemo, upravo počinje naš „karneval u ...