Svi članki

13. 01. 2015

U kombinaciji sa početnim dizelašem i petim Style Plus paketom, Sportage predstavlja spoj ekonomičnog i bogato opremljenog kompaktnog SUV-a, koji je primarno orijentisan ka asfaltu i urbanim sredinama, gdje do potpunog izražaja dolazi i njegov moderni dizajn ...

Prije samo desetak godina Kia je bila svojevrsni autsajder na automobilskoj mapi svijeta, a danas je potencijalni gigant. Prodajni rekordi obarjaju se u nizu, a globalna vrijednost brenda raste iz dana u dan. Za ovaj čudesni preporod najzaslužniji je dizajnerski čarobnjak, šezdesetogodišnji Peter Schreyer. Nakon višedecenijske vjernosti Volkswagen koncernu, harizmatični Nijemac je 2006. godine digao sidro i postao šef dizajna Kije. Korejci su mu dali potpunu slobodu, a on je uzvratio plejadom automobilskih hitova. Skrojio je potpuno novu masku hladnjaka za Kiju i pretvorio bezličnu masu korejskog lima u poželjne i oku prijatne četverotočkaše.

 

Treća generacija Sportage je predstavljena 2010. godine, a blago redizajnirana  ove godine. Definisana je kao kompaktni SUV, što potvrđuje i dužinom od 444 cm (VW Golf 425,5 cm). Klirensom od 17 cm i 4x4 pogonom dostupnim uz jači dvolitarski benzinski (163 KS) i dizel agregat (136/184 KS) sposobna je i za umjerene off-road avanture. U testnoj kombinaciji sa prednjim pogonom i 1.7 CRDi dizelašem (115 KS) najbolje se snalazi na asfaltu, ali se ne boji ni makadama, jer zadržava većinu prednosti povišenih vozila. Podsjećamo da se pogonski identičan Sportage može dobiti i sa početnim 1,6-litarskim benzincem (135 KS). Jedan od najjačih aduta korejskog SUV-a je bez sumnje moderan dizajn. Skupina originalnih detalja na odbojnicima, svjetlima, staklima, retrovizorima i ostatku eksterijera upućuje na veliki dizajnerski trud. Uprkos mnoštvu nepravilnih linija i oblika, iznenađuje preciznost i čvrstina sa kojom su svi limeni, plastični i stakleni dijelovi uklopljeni u cjelinu. Lako se stiče subjektivni utisak da je Sportage kvalitetan, a vjerovatno i dugotrajan proizvod. Bogati Sport Plus paket opreme (peti u ponudi) prepoznaje se po petokrakim 18-inčnim aluminijumskim naplacima, dok naočita narandžasta metalik boja spada u doplate (800 KM). Sve ostalo što se vidi spolja dostupno je već od trećeg i po mnogima najpogođenijeg Urban paketa. Podsjećamo da je Sportage  dostupan sa šest različitih nivoa opreme: Active, Fun, Urban, Sport, Sport Plus i Limited Plus. Već prvi sadrži sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a svi oni iznad njega nude specifične detalje sa kojima se ugođaj u vožnji podiže na viši nivo.

 

Enterijeri savremenih Kija predstavljaju spoj njemačke preciznosti i Schreyerove maštovitosti. Njemačka pedantnost gleda se u logičnom rasporedu komandi i lakoći upravljanja . Instrumenti su jasni i pregledni, kao i mali info displej između njih, koji sadrži podatke o trenutnoj potrošnji, autonomiji, pređenoj kilometraži i ostalim bitnim informacijama. Mada tako ne djeluje na prvi pogled, ni multifunkcionalni upravljač sa čak 13 integrisanih daljinskih komandi nije komplikovan. U istom stilu su organizovani multimedijalni i klimatizacioni uređaji. Schreyerova maštovitost ogleda se u mladalačkom dizajnu i mnoštvu nepravilnih oblika, sa kojima je uspješno razbijena vizuelna monotonost. Najupečatljiviji je središnji dio instrument panela, izrađen od tvrde lakirane plastike. Oko njega je okvir od gumiranog materijala, dok su suzovačeva ladica, vrata i prostor oko nogu obloženi tvrdom plastikom. Njenu skromnost u testnom modelu  prikrivaju dvobojne kožne presvlake sjedišta, te koža na centralnom grebenu in na naslonima vrata. Kožom su obloženi upravljač i ručica mjenjača. U drugom redu dvije osobe uživaju puni komfor, dok se treća ugodno osjeća na kraćim relacijama.

 

Najmanji od dva ponuđena dizelaša ima ekonomičan predznak. Sa 115 KS naspram sebe ima 1.350 kg težak automobil. Mada nema startne eksplozivnosti kao jači 2.0 CRDi sa 136 KS, odnosno sa 184 KS, manji dizelaš sasvim pristojno pogoni Sportage. Zahvaljujući odlično proračunatom šestostepenom ručnom mjenjaču snaga se razvija progresivno, a maksimalni obrtni momenat od 260 Nm je dostupan već od veoma niskih 1.250 obrtaja. Najmanji prosjek, koji smo tokom testa uspjeli ostvariti je bio 5,5 litara. Druga krajnost je 8,8 litara postignutih na testnoj stazi, dok je prosjek od 6,6 litara veoma blizu realnosti, koja može biti litru manja ili veća, zavisno od  pojedinačnog stila vožnje. Sa ubrzanjem od 12,5 sekundi od 0 do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 173 km/h. 1.7 CRdi ne strahuje ni od autoputa, mada mu ipak više gode bh. magistrale. Tada do izražaja dolazi i robusno vješanje sa McPhersonom naprijed i multilinkom pozadi. Sportage s uvjerljivom sigurnošću guta neravnine, a treba pohvaliti i način na koji se ponaša u dinamičnoj vožnji.

 

Sa cijenom od 52.990 KM testni Sportage jasno ističe svoje visoke ambicije, koje uostalom potvrđuje i rekordnom sedmogodišnjom garancijom. Dizajnom, opremom i izradom dostojan je protivnik evropskoj konkurenciji, dok je pogonski sa 1.7 CRDi agregatom ipak usmjeren ka ekonomski orijentisanim kupcima. A njima bi Sportage možda mogao biti zanimljiviji sa trećim i potpunim Urban paketom opreme, koji do registracije košta 47.990 KM.

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!
                                                              

 

Pretplatite se na RSS feed
16. 12. 2014

KIA Cee'd je tako napravljen automobil da i danas može stajati uz rame novijim modelima B segmenta, ni po čemu ne zaostajući za njima.   S privlačnim i prijetećim izgledom, te omjerom uloženog i dobivenog, ovaj model je po izlasku na tržište u potpunosti promijenio percepciju proizvoda sa značkom južnokorejskog proizvođača i postao predvodnik vrtoglavog rasta ...

29. 10. 2014

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer (Šrejer). ...

29. 08. 2014

Platforma automobila je ista kao kod hatchback forme, gdje je samo narasla zapremina prtljažnika odnosno dužina samog automobila za 195 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je ostala ista, baš kao i sva tehnička rješenja koja su u ponudi u ovom modelu od samog početka. Obzirom da sam smještaj putnika u unutrašnjosti nije bio problem ni kod ranije opisanih verzija, ovdje samo može dobiti jednu ...

08. 07. 2014

Od modela cee'd nisam očekivao ništa sem da će biti "očekivano dobar". Razlog je to što sam prethodno vozio model cee'd, u stvari dva, oba u hatcback varijanti, a i prethodna generacija je odličan automobil, pa je valjda to bio razlog mirnoće i već formiranog mišljenja koji neki nazivaju predrasude. Automobil čak nisam ni na slikama zagledao nešto posebno. A onda je automobil došao u ...