Svi članki

21. 03. 2017

Na poziv KIA Slovenija bili smo ispred AutoMotoSvijeta u posjeti jednoj od najmodernijih fabrika na svijetu. Riječ je o KIA-noj fabrici u Slovačkoj Žilini.
 

Sa svim svojim postrojenjima prostire se na ukupnoj površini od preko 300 hektara te upošljava preko 3.800 radnika u tri smjene. Grupacija ima i svoje vlastite čeličane, ali čelik uzimaju i od US Steell-a koji ima svoje pogone i u Slovačkoj (i Poljskoj i Francuskoj). U proizvodnji modela cee'd, Sportage i Venga aliminij se ne koristi za karoseriju, jedino ga ima kod elemenata koji se koriste za motore.
Godišnje se u Žilini proizvede preko 350.000 automobila što predstavlja 10% ukupne KIA-ne proizvodnje na godišnjem nivou. Interesantno zvuči i podatak da sa proizvodnih traka svake minute siđe jedan gotov automobil. Ovdje se ukupno proizvodi 5 različitih modela i to: cee'd (u tri karoserijske verzije), Sportage (koji čini 66% ukupne proizvodnje) i Venga (8% ukupne proizvodnje), dok je fabrika sposobna izrađivati do osam različitih modela. Koliko znamo, nadolazeći Stinger se neće praviti u Žilini.

Posjetili smo ukupno sedam od mnogo proizvodnih pogona. Razumljivo, dijelom su i pod strogim nadzorom te je zabranjeno svako slikanje i snimanje istih. Riječ je o postrojenjima lakirnice i dijelu fabrike koji vrši strogu provjeru kvalitete. A sama provjera podrazumijeva pregled preko 1.000 tačaka. Ako se na jednom automobilu otkriju uzroci nepravilne proizvodnje ili grešaka u samom postupku, svi automobili iz tog reda proizvodnje koji su prošli prvu fazu se vraćaju "pod presu". Zanimljivo zvuči činjenica da se kroz svih sedam segmenata proizvodnje i sklapanja automobila vrši provjera kvalitete te je mogućnost pojave greške veoma veoma mala. Teži se ka nultom postotku grešaka na proizvodnoj liniji, a čini nam se da u tome uspjevaju, bar prema onome što smo imali priliku da vidimo.

Većinu posla, kako je to i očekivano, obavljaju manipulatori, ili kako se popularnije zovu - roboti, dok ljudi većinom vrše finalne provjere i otklanjanje mogućih nedostataka. Kada svake minute bude gotov proizvod isti ide na tehnički pregled, prvo paljenje i test na testnom poligonu koji je dužine 3,5 kilometara koji simulira vožnju u skoro svim uvjetima vožnje. Ako poslije toga automobil nema nedostataka, isti se deponuje i spreman je za isporuku budućem kupcu u nekoj od 96 zemalja širom svijeta. Najveći dio proizvodnje ide na tržište Velike Britanije, čak oko 16 posto.

Veliku važnost čini blizina autoputeva i željeznice, jer bez ovoga fabrika tu ne bi niti postojala.

Nakon jedne ovakve posjete, postaje razumljivo zašto se dobije 7 godina garanciju na KIA automobile,gdje je u prve 3 godine neograničena kilometraža i 12 godina na prohrđavanje karoserije.

Isprobajte Kiju na test vožnji i uvjerite se u Kia kvalitet!

Za gledanje originalnog, članka, molimo, kliknite OVDJE!

 

 

Pretplatite se na RSS feed
20. 02. 2017

U ovom gradu smještena je žila kucavica evropskog ogranka KIA-e, fabrika iz koje godišnje izađe oko 350.000 primjeraka modela cee'd, Venga i Sportage i preko 600.000 motora koji se distrubuiraju u 95 zemalja svijeta. Made in Slovakia, kao što stoji i na automobilima Volkswagena, Peugeota, a uskoro i Jaguara. Ljudi su, jednostavno, ušli u Evropsku uniju i tako postali mamac za evropske i vanevropske proizvođače koji su ...

10. 02. 2017

Kia Rio, novi je dokaz kako korejske marke automobila rade više nego dobar posao. Nakon prvih testnih vožnji u Portugalu sigurni smo da je ovo jedan od najboljih gradskih automobila na tržištu kojim će Kia napraviti osjetno bolji posao nego s prethodnikom. Iako je riječ o globalnom automobilu koji se proizvodi u Koreji, a prodaje diljem svijeta dizajnom je vrlo dobro pogođen ukus Europljana, tako da je ovo bez ...

06. 01. 2017

Tko se sjeća Ponyja još? Ti za groš, tri za groš… S tim plastičnim, konfekcijski dizajniranim, ali i bogato opremljenim i, kako će se kasnije pokazati, maltene neuništivim modelom su se Koreanci pojavili na našem cestama početkom 90-ih. Prošlo je od tada više od 25 godina, a Koreanci nisu u tih četvrt stoljeća sjedili skrštenih ruku. Ne samo da su postali ključni igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, već je ...

20. 12. 2016

Kada su bile najave da Kia pravi novi Sportage, nisam baš bio oduševljen. Tadašnja, ta prethodna, treća generacija Sportagea imala je taj neki izgled, prepoznatljiv, uredan i sa pokojom crtom robustan, da sam mislio da se teško može šta nabolje promijeniti. Pa ako hoćete i sama unutrašnjost je bila nešto drugačije, nešto na što i nismo navikli, kod drugih, ali i kod Kijinih drugih modela. Ona podignutija ručica ...