Svi članki

08. 07. 2014

Ovo je, onako posmatrajući sa svih aspekata i uvažavajući kompromis po raznim parametrima, jedan od najpraktičnijih/najboljih/najupotrebljivijih porodičnih automobila koji se može kupiti. 

Od modela cee'd nisam očekivao ništa sem da će biti "očekivano dobar". Razlog je to što sam prethodno vozio model cee'd, u stvari dva, oba u hatcback varijanti, a i prethodna generacija je odličan automobil, pa je valjda to bio razlog mirnoće i već formiranog mišljenja koji neki nazivaju predrasude. Automobil čak nisam ni na slikama zagledao nešto posebno. A onda je automobil došao u ruke.

 

Zagledanje, prednji kraj - cee'd kao cee'd. No pošto je karavan gledam siluetu. Hm, čini se nije to puko naštiklavanje zadnjeg kraja na hatchback! Ovo je suprotno od toga! Ovo izgleda lijepo i kao da je i namjenski pravljen da bi bio karavan, i nije to uvijek slučaj, čak je više slučajeva kada se to bezidejno, građevinskim terminom, naštiklavanje, jer se dizajneri vode time da ovakve automobile kupuju oni koji trebaju nešto više prostora, pa ih i ne zanima kako automobil izgleda. Griješe, itekako gledaju, i sam sam takav. Jest da se gleda ta praktična strana, ali dizajn je takođe bitan.

 

Zadnji kraj je riješen opet jednostavno. Onaj mali spojler iznad zadnjeg stakla daje neki štih tom rješenju, srećom tu je, a mjesto za tablicu je natkriveno, ne ručkom, umetkom, nego udubljenjem izvedenim na samim petim vratima. Opet lijepo, razbija monotoniju. Nije najljepše, neko će pomisliti. Hajde uzmite olovku i zamislite kako bi to bilo ljepše. ..... I kako ide? Nije to baš tako jednostavno niti zamisliti je l' da? Svjetla se presijecaju petim vratima po sredini i lijepo su ukomponovana u karoseriju.

Donji dio zadnjeg odbojnika je u drugoj boji, nosi na sebi reflektujuće elemente, i doprinosi odsustvu monotnije u pogledu straga na ovaj automobil. 

 

Nešto slično je i na prednjem kraju, na kojem su u donjem dijelu odbojnika, vizuelno odvojene maglenke (i dnevna svjetla uz njih), monotnija razbjena sa crnim odbojnikom, a i hromirani obruč oko maske daje taj neki bogatiji izgled. Najipresivniji elementi su prednje svjetlosne baterije. Ogromne su. I ne samo to, fantastično obavljaju svoj posao! 

 

Kia ima zanimljivo i originalno rješenje u unutrašnjosti. Tabla sa instrumentima je pregledna, a svi prekidači su odlično raspoređeni. Sve je na dohvat ruke, i nije potreban onaj period prilagođavanja. A opet nije kao kod drugih, originalno je Kia, i teško da će iko zamijeniti ovu unutrašnjost za neku drugu. Golf 7 koji je kasnije pokazan, slijedio je neke dizajnerske crte iz unutrašnjosti. Da dobro ste pročitali, Kia to nije mogla kopirati jer u to vrijeme tog Golfa nije niti bilo. 

 

Audio uređaj je na zasebnoj plohi (neke komande se izdaju glasovno, ja sam koristio engleski jezik), koja se odvaja od ostatka prednje armature. Ispod je klima uređaj, a skroz u dnu je pretinac za sitnice sa priključcima od 12V (dva su, američka praksa), USB priključkom i onim za 3,5 mm za audio uređaj. Materijali su OK, us kladu sa cjenovnim razredom, možda i nijansu bolji od očekivanog. Ipak je većina onih koji prekrivaju prednju armaturu mekša (pokazano na video snimku), pa je i osjećaj ugodniji u prisustvu takvih materijala. Jako precizno su urađeni svi elementi, a najbolje se to vidi na prekidačima audio uređaja. Vođeno je računa o detaljima, pa i imitacija hroma daje do znanja da nije bilo bitno "samo nek radi". Ipak je tu bilo i onoga "nek je kvalitetno i lijepo". 

 

Volani u Kiji su možda najergonomičniji, nisu niti preveliki niti imaju premali prečnik (ovaj ima, za mene idealnih 36 cm prečnik, možda još par milimetara više). Na volanima je i mnoštvo dugmića na koje se bzo naviknete. Volimo one za radio,... a ima i onaj kojim se mijenja snaga kojom nam servouređaj pomaže kod zakretanja volana. Najmanja pomoć, tj najteže je volan okretati u režimu sport, što bi nam trebalo dati kvalitetnije informacije o kontaktu sa podlogom. Tih dugmića na volanu je 15-ak. Volimo one točkove za klimu, audio uređaj, bolji su kao komande od dugmića, a i na volanu imaju oni točkići na obje strane. Nemože biti ergonomičnije. Hod volana po dubini, kod podešavanja, je oko 4 cm. Odlično, a i po visini je oko 5 cm. Koliko je ovo .... uporedite sa sadašnjim vašim automobilom i njegovim volanom.

 

Instrument tabla je pregledna. U centralnom dijelu je pokazivač brzine, i veliki je. U njegovom centralnom dijelu je mali displej, a pokazuje ono što mi odaberemo od ponuđenog. Naprimjer temperaturu motora. Ja sam nekako navikao da imam to ispred očiju. Ako smo pri kraju sa gorivom, može se odabrati procijenjena kilometraža koja se može preći sa preostalom količinom.  Ili prosječna potrošnja. Ili .... ima dosta opcija. Sa lijeve strane je brzinomjer, a sa desne je pokazivač nivoa goriva, i .... ogromni je. Predstavlja simetriju obrtomjeru. A u zavisnosti od paketa opreme sve ovo može biti drugačije. Tabla je divno zasjenjena. I ona je bez zamjerke. Ijedne jedine!!!

 

Sjedišta su odlično dimenzionisana (visok sam 1,95 i imam oko 90-ak kg) i jednostavno se nađe idealni položaj. Dobro obuhvataju tijelo, a volio bih lično da je ona tkanina malo hrapavija. No u Kiji su, pretpostavljam, vodili računa da se lakše održavaju, pa je tkanina glatka. To se teže zaprlja, a lakše čisti ako imamo pozadi kakve klince koji bi da u autu jedu sladoled, tortu, pizzu, ... a djeca k'o djeca. Ko će to njima zabraniti! 

 

Kada je u pitanju zadnja klupa, skroz je iskoristiva.

 

Pored preklapanja naslona, što danas skoro svaki automobil u ovom segmentu ima, prostor nije opterećen sa onim tunelom u podu kao npr kod Golfa 7. Kod njega je taj tunel visok oko 20-ak cm (Golf 7 - slika tunela). Kod ove Kije skoro da ga nema (oko 5 cm visina), pa se i onaj na sredini može pohvaliti da je imao gdje noge smjestiti. Hajde pokušajte isto u Škodi Rapid ili Golfu 7!! 

 

Prtljažnik je prostran. Ima i prostor u podu podijeljen na pretince, na koji se naviknemo u tolikoj mjeri, da kod drugačije koncepcije imamo probleme sami sa sobom. Kod mjerenja istog, na naš, skoro primitivan, ali nepogrješiv način, nemam odudaranja ili odstupanja. Kada već upoređujemo sve sa modelom kojeg mnogi nazivaju ... svakako u ovoj klasi, a to je Golf 7, naše mjerenje i nije pokazalo da baš ima tu deklarisanu zapreminu. Nećemo dovesti u pitanje da su u Volsburgu to mjerili nekako drugačije, ali mi mjerimo to kod svih isto.

 

A kakva je vožnja?

Uživanje, za sve one koji nemaju posebne prohtjeve, vožnja je uživanje. Prosječna potrošnja teško će preći 5,6 litara na 100 pređenih kilometara, a vozit ćete se odgovarajuće brzo. I baš uživati u svakom pređenom kilometru! 

Primjer sa vožnje po makadamskom putu, da, da, makadamskom putu, u dužini od oko 5 kilometara, prvi i drugi stepen prenosa. Nesjećam se da je bilo trećeg igdje. Tri osobe u automobilu, ... prosječna potrošnja je bila, nevjerovatnih 6,2 litra/100km!!!! 

 

Sada se vraćamo na cestu, regionalni put. Dionica duga tačno 96 kilometara, tri osobe u automobilu .... prosječna potrošnja je bila 3,6 litara na 100 pređenih kilometara! Dobro ste pročitali. Poštovala su se ograničenja brzine u naseljima, a njih nije baš bilo previše. A nije ni magistralni put, ovaj je ipak zavojitiji. Ima li iko normalan da ga ovaj rezultat neće fascinirati?

Ponašanje automobila ... pa ne znam šta očekujete da kažem. Da glumim facu pa pametujem, pri oštrijim ulascima u zavoj prednji kraj će otklizati? Ili da kažem kako je zadnji kraj pretežak pa se u krivinama .... NE! Automobil se odlično vozi, odlično je vozljiv, u zavojima se ponaša u skladu sa očekivanjima, a iskreno nisam iskompleksiran toliko da sa automobilom čija je namjena porodična, snaga 128KS iz 1,6 litarskog dizela glumim Schumachera na stazi. Kome se treba folirati na taj način?

 

Bitna stavka mi je elastičnost motora kod ubrzanja od 60 do 80 km/h, a ovdje je i to više nego odlično. Dosta ispod 3 sekunde (oko 2,5), koje su mi neki minimum da bih uopšte uzeo automobil u razmatranje za svoje potrebe.

 

Prije odabira automobila raspitajte se detaljno i o servisiranju automobila. Vjerujte lijepo je saznanje da nemorate predviđati troškove tzv. velikog servisa. Kod ovog motora nema zamjene zupčastog remena, jednostavno NEMA GA. Osnovna premija osiguranja za ovo vozilo je 691,79 KM, a pošto danas svi zaračunaju popust od 50 posto, to je 345,90 i uz osiguranje putnika polica osiguranja od autoosgovornosti košta 360,89 KM. 

 

I zaista, ali baš zaista, nemamo apsolutno niti jednu zamjerku za ovaj automobil. Niti jednu!

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

http://www.automotosvijet.com/index.php/test-automobila/6706-test-kia-cee-d-16-crdi-sportwagon-dynamic

Pretplatite se na RSS feed
23. 05. 2014

Predstavljanjem nove generacije kompaktnog minivena Kia je zaokružila ponudu, ali i stilsku transformaciju koja je započela dolaskom novog cee'da (sid). Atraktivna i moderna spoljašnjost je prvi adut Carensa. Kroj nove karoserije je moderan i odaje jednostavnu ravnotežu dinamike i elegancije. Crna maska sa hromiranim ramom koji okružuje „pčelinje saće“, razvučena između dva ...

15. 05. 2014

Povećanjem prodaje od preko 30 posto novi cee'd je u 2013. produbio povjerenje kupaca u svoje kvalitete i ojačao prisutnost na tržištu, otkinuvši mahom kupce C4, Megana i 308-ice, koji su najviše podbacili u kompaktnoj klasi. Kupci su evropski proizvod ponajviše prepoznali u modelu cee'd, kao i ubjedljivo najbolje garancijske uslove na tržištu teške čak 7 godina ili 150 hiljada pređenih kilometara. Uostalom, ovo je prvi model koji je skrenuo pažnju na sebe, ali i Kiju općenito, te 2008. prvi „ustao“ protiv klimavog ekonomskog perioda nudeći se tada po diskontnoj cijeni od 19.990 KM u osnovnoj ...

01. 04. 2014

Čuvena njemačka automobilistička revija Auto Bild u martovskom izdanju je napravila uporedni test kompaktnih sportskih kupea.   Kia je danas doživjela potpunu preobrazbu i korača uz bok priznatim, zvučnim imenima automobilske industrije kao što su Opel i Volkswagen. Prošle godine Kia je dokazala da su se Kijini dizajneri s Schreyerom na čelu strateški okrenuli ka očekivanjima ...

14. 03. 2014

Smješten na platformu osovinskog razmaka od 265 cm, SW u širinu broji solidnih 178 cm, a jedino što ga razlikuje od peterovratne izvedbe je centimetar veća visina i dužina od 450,5 cm. Konkretno, rastegnut je za 19,5 cm, što nije zanemarivo, no to nije znatno promijenilo koncepciju, niti zadalo neke posebne glavobolje inženjerima. Rezultat su, naime, tek minimalne novosti u ...